GROHE Professional

GROHE Professional - Op maat gemaakte diensten en trainingsconcepten voor installateurs

GROHE Professional – De dagelijkse supporter van de installateur

• GROHE Professional vereenvoudigt het dagelijkse werk van professionele partners

• Speciaal productportfolio maakt efficiënte afwerking mogelijk, is eenvoudig te installeren met betrouwbare kwaliteit

• Service- en trainingssconcept op maat biedt ondersteuning voor ervaren en jonge professionals

Zoetermeer, 16 mei 2022 – De sanitairbranche verandert: er is een groeiende vraag naar duurzame producten en consumenten hebben hogere verwachtingen ten aanzien van design en functionaliteit. De complexiteit van producten neemt toe en de installatie ervan kan tijdrovend zijn. Hoewel dit een reden tot vreugde zou moeten zijn voor de sanitairbranche, blijkt het eerder een dilemma te zijn: gemiddeld loopt 65 procent van de installatiebedrijven projecten mis door een tekort aan arbeidskrachten. De orderportefeuilles puilen uit maar installateurs kunnen niet aan deze groeiende vraag voldoen. Dit is waar GROHE Professional om de hoek komt kijken en het werk van professionele installateurs vereenvoudigt.

GROHE maakt nu een zeer duidelijk onderscheid tussen producten voor consumenten en producten voor professionals. Met "GROHE Professional" versterkt GROHE de handel voor vakmensen, met een op maat gemaakt assortiment dat uitsluitend in speciaalzaken wordt aangeboden. GROHE Professional bestaat uit betrouwbare bestsellers zoals de GROHE Eurosmart badkamerkranen of eenvoudig te installeren verborgen kampioenen zoals de GROHE Rapido SmartBox. Dit wordt gecombineerd met een uitgebreid service- en trainingsconcept, waarvan de nieuwe programma's GIVE en GROHE + het hart vormen.

“Met GROHE Professional onderstrepen we onze betrokkenheid bij onze professionele partners. Op basis van onze ervaring en expertise hebben we een uitgebreid productportfolio en dienstenpakket samengesteld dat de sanitairbranche oplossingen biedt voor de uitdagingen van vandaag en morgen. Installateurs vormen  de kern van onze industrie, dus voor ons als betrouwbare partner is het vanzelfsprekend om hen in hun drukke dagelijkse leven zo goed mogelijk bij te staan", aldus Jonas Brennwald, Leader, LIXIL EMENA en Co-CEO Grohe AG.

Het GROHE Professional portfolio

Om het dagelijkse werk van installateurs zo eenvoudig en efficiënt mogelijk te maken, helpt GROHE Professional een handje met gevestigde bestsellers zoals GROHE Eurosmart, de Grohtherm thermostaatkraanfamilie, de GROHE Rapido SmartBox of het GROHE Rapid SLX inbouwreservoir. Het portfolio bestaat uit vier eenvoudige merkwaarden: betrouwbare kwaliteit, tijdloos design, innovatieve technologie die toch eenvoudig en snel te installeren is, en duurzaamheid, van de productie- tot de gebruiksfase. Deze kwaliteiten maken niet alleen het leven van installateurs eenvoudiger dankzij probleemloze werkzaamheden, maar dragen ook bij aan de klanttevredenheid en daarmee aan succesvollere zakelijke relaties op de lange termijn. Een ander tijdbesparend voordeel van GROHE's portfolio is de Perfect Match aanpak. De keuken- en badkamerexpert biedt totaaloplossingen die perfect op elkaar aansluiten qua vorm en functie, zoals al staat aangegeven op de GROHE Professional verpakking. Dit vereenvoudigt niet alleen het adviestraject, maar biedt ook mogelijkheden voor upselling - van het uitbreiden van een project tot het creëren van een geheel nieuwe keuken- of badkamerervaring.

Opleiding voor de volgende generatie

Een aanzienlijk tekort aan jong talent binnen het installatievak eist zijn tol bij bloeiende bedrijven. Om deze ontwikkeling tegen te gaan en klanten te helpen nieuwe geschoolde werknemers te vinden, heeft GROHE twee speciale programma's ontwikkeld voor zowel de volgende generatie professionals als gevestigde installateurs. Met het GIVE-programma (GROHE Installer Vocational Training and Education) ondersteunt GROHE scholen op het gebied van installatietechniek in de hele EMENA-regio bij de opleiding en training van jonge aankomende installateurs. GROHE verbetert trainingsfaciliteiten door een volledig functionerende trainingsomgeving in te richten met moderne apparatuur en oefenmateriaal. Na het afstuderen ondersteunt GROHE de studenten bij het opdoen van werkervaring of stages bij GROHE partners. GROHE's digitale mediaplatform GROHE X  biedt extra leermogelijkheden in de vorm van online trainingen. Dat geldt ook voor GROHE's Loodgieter Trucks met innovatieve trainingsopstellingen, waar nieuwe vaardigheden en technieken in een levensechte situatie geleerd kunnen worden.

Welkom bij GROHE +

GROHE + is meer dan een standaard after-sales service en is een aanpak op maat van de specifieke behoeften van installateurs. Het doel is een loyaliteitsprogramma te creëren dat het dagelijkse werk van installateurs op de best mogelijke manier ondersteunt. Het uitgebreide servicepakket biedt voordelen voor installateurs en consumenten. Afhankelijk van de individuele status van installateurs, omvatten de voordelen snel contact met GROHE's klantenservice en technische experts, eenvoudige toegang tot portfolio-informatie en training rondom de installatie en het onderhoud van producten. Na een succesvolle deelname aan de trainingen worden de gecertificeerde installateurs getoond op de GROHE website. Daarnaast kunnen gecertificeerde GROHE installateurs een verlengde garantie op door hen geïnstalleerde GROHE producten bieden. Tot slot kunnen de installateurs via de handige app makkelijk punten sparen die ingewisseld kunnen voor waardevouchers van grote Nederlandse winkelketens.

Media & Download