Mat zwart Lissabon

GROHE toont innovaties Phantom Black en Everstream in Lissabon

Zoetermeer, 19 Juni 2023 – Sanitair professionals van over de hele wereld kwamen van 30 mei tot 2 juni samen in Lissabon, Portugal om het GROHE X Professional Event mee te maken. In Lissabon konden klanten kennismaken met innovaties als Phantom Black (mat zwart), de nieuwste toevoeging aan de GROHE Colors Collection en GROHE Everstream, een recycledouche waarbij zo weinig mogelijk vers water wordt verbruikt.

“In drie dagen hebben we samen met een groot deel van onze partners een mooie en inspirerende GROHE Professional reis gemaakt. Met trots hebben we onze revolutionaire noviteit, de GROHE Everstream, gepresenteerd waarbij duurzaamheid niet ten koste gaat van genieten. Ook presenteerden we GROHE Phantom Black waarmee het badkamerdesign verhoogd wordt met duurzame kranen, douches en accessoires in een verfijnde mat zwarte kleur van hoogwaardige kwaliteit”, aldus Paul Rebergen, Leader Netherlands, LIXIL EMENA.

Phantom Black is de nieuwste toevoeging aan de GROHE Colors Collection. Dankzij een lak-coating techniek zijn alle GROHE Phantom Black producten duurzamer en beter bestand tegen corrosie, verkleuringen en krassen dan zwarte varianten behandeld met poedercoating. Zo kunnen consumenten een badkamer ontwerpen naar eigen smaak, zonder in te moeten leveren op gebied van comfort en functionaliteit.

De nieuwe mat zwarte kleur speelt in op de grote vraag naar mat zwart sanitair onder consumenten en biedt hen esthetische producten van hoogwaardige kwaliteit. Als perfect contrast tegen de glanzend witte tegels en chromen badkamerconcepten zorgt een matzwarte afwerking voor een verfijnd, evenwichtig totaalbeeld. Phantom Black is beschikbaar in de categorieën kranen, douches, thermostaten, bedieningsplaten (ook verkrijgbaar als glanzend zwarte varianten) en accessoires, voor een eenduidig ontwerpconcept dat lang meegaat.

De GROHE Everstream ruimte op het event liet zien hoe je thuis een positieve bijdrage kunt leveren aan de persoonlijke impact op de planeet en haar hulpbronnen. GROHE Everstream is ontworpen om de douche-ervaring te creëren die gebruikers verwachten, maar waarbij zo weinig mogelijk vers water wordt verbruikt. In de recirculatiestand wordt het water dat in de afvoer wordt opgevangen in een circuit gepompt dat de gewenste temperatuur handhaaft en het water hygiënisch behandelt. Dit verbruikt minder energie en bespaart water dat anders in de afvoer zou verdwijnen.

De douche zal vanaf het voorjaar van 2024 beschikbaar zijn voor klanten. Het douchesysteem wordt momenteel in de praktijk getest en een trainingsprogramma voor installateurs start naar verwachting in de tweede helft van 2023. Daarnaast streeft GROHE ernaar dat alle GROHE inbouwdouches tegen 2030 in staat zijn om water te recyclen.

Jonas Brennwald, leider LIXIL EMENA, licht toe: “Afgelopen zomer was één van de droogste zomers ooit in Europa. Waterschaarste raakt ons allemaal en het is onze verantwoordelijkheid als leverancier van watertechnologie om oplossingen te bieden waarmee consumenten een verschil kunnen maken. De implementatie van waterrecirculatietechnologie in ons GROHE portfolio tilt ons aanbod naar een nieuwe, duurzame maatstaf en is een mijlpaal voor onze hele generatie.”

Product- en dienstenaanbod van GROHE Professional

Alle innovaties binnen het GROHE Professional aanbod werden gepresenteerd in een speciale merkruimte, opgedeeld in vier gebieden. Van noviteiten als Phantom Black en GROHE Everstream, tot de inspanningen van het merk om de industrie te versterken met een exclusief uitgebreid product-, trainings- en servicepakket. Daarnaast konden bezoekers ook het GROHE Experience Center in Lissabon bezoeken en de fabriek in Albergaria.

Met GROHE Professional heeft het sanitairmerk een uniek product- en dienstenaanbod gecreëerd dat is afgestemd op de behoeften van sanitairgroothandelaren, installateurs, showrooms, projectklanten en keukenstudio's. Tijdens het GROHE X Professional Event konden partners het brede aanbod in meer detail verkennen: Het speciale GROHE Professional assortiment omvat meer dan 700 producten die het merk exclusief verkoopt aan het traditionele groothandelskanaal.

"We zijn erg blij dat het GROHE X Professional evenement een groot succes was. Het directe contact met onze professionele partners is van vitaal belang voor ons en het is belangrijk om als branche samen te komen om te begrijpen hoe we elkaar kunnen ondersteunen. We zijn ervan overtuigd dat dit de basis is voor duurzame groei en innovatie en we zullen blijven investeren in deze relaties", aldus Jonas Brennwald.

Het GROHE X Professional Event is het tweede live event na de digitale GROHE X Summit die begin maart plaatsvond. Het merk kiest voor een hybride aanpak om haar klanten de best mogelijke ervaring te bieden.

Media & Download