GROHE SmartControl Kitchen and PVD sinks

GROHE Colours keuken

Een perfecte match: de geïntegreerde keukenconcepten van GROHE en de wensen van de klanten hebben elkaar gevonden

• Terk aanbod van één leverancier: GROHE biedt kranen én spoelbakken die qua vorm en functie perfect op elkaar zijn afgestemd

• Maatwerk: GROHE-spoelbakken in PVD, in zorgvuldig samengestelde kleuren en afwerkingen, worden aangevuld met de SmartControl-kraan

• Levenslange duurzaamheid: dankzij de state-of-the-art coatingtechnologie PVD zijn de oppervlakken van de producten 3 keer zo stevig en 10 keer zo krasbestendig

Zoetermeer, 16 maart 2021 – De keuken is allang niet meer uitsluitend een functionele ruimte. Het is het middelpunt van het huis en een multifunctionele ontmoetingsplek voor familie en vrienden. De keukenruimte ontwikkelde zich dan ook naar ieders persoonlijke smaak, waarbij consumenten meer en meer op zoek zijn naar maatwerk. Dat stelt professionals voor nieuwe eisen en uitdagingen met betrekking tot de vormgeving van de 60 centimeter rond de spoelbak. In lijn met de Perfect Match-filosofie zet GROHE nieuwe designstandaarden met een serie geïntegreerde kranen en spoelbakken in PVD in bijpassende kleuren. Architecten en planners kunnen hun klanten een veelzijdige selectie van zorgvuldig gekozen kleuren aanbieden, van "Cool Sunrise" tot "Hard Graphite" of "Warm Sunset".

"Met de op elkaar afgestemde keukenconcepten stellen wij onze partners in staat om uitstekende keukenontwerpen voor hun projecten te creëren", zegt Patrick Speck, leidinggevende LIXIL Global Design EMENA. "Tijdloos design speelde een grote rol bij het samenstellen van onze GROHE Colors Collection. De kleuren en afwerkingen moeten gedurfd maar toch subtiel zijn, want het gaat uiteindelijk wel om vaste onderdelen waar we lang plezier van moeten hebben. Het is voor ons belangrijk om een balans te vinden tussen de laatste interieurtrends en tijdloos design, zonder af te doen aan onze hoge kwaliteitsnormen."

GROHE SmartControl: veelzijdig & minimalistisch

Met de GROHE SmartControl-keukenserie kunnen architecten en planners hun keukenconcepten laten opvallen. Dankzij state-of-the-art technologie in combinatie met de ultieme variatie in designs wordt de SmartControl-kraan het middelpunt van iedere keuken. Deze serie biedt een design voor elke smaak. Consumenten kunnen kiezen uit drie designs en tot wel tien verschillende kleuren en afwerkingen uit de GROHE Colors Collection. Het organische Essence-design is bijvoorbeeld verkrijgbaar in alle aantrekkelijke kleuren, van de gouden "Cool Sunrise", koperkleurige "Warm Sunset" en de stedelijke look van "Hard Graphite" in gepolijste of geborstelde versies. Deze kleuren passen dus harmonieus in elke keuken.

GROHE SmartControl maakt niet alleen indruk met zijn design, maar ook met zijn functionaliteit. In plaats van het gebruik van een hendel, biedt de SmartControl-keukenkraan een intuïtieve duw- en draaihandeling. Om de watertoevoer te starten, drukt de consument op de knop. Dat werkt ook gemakkelijk met de elleboog of pols en is ideaal voor momenten waarop je geen vrije of schone handen hebt. Door aan de knop te draaien kan je de hoeveelheid water nauwkeurig instellen: van de waterbesparende eco-jet tot een krachtige jetstraal. Extra uittrekbare varianten maken het SmartControl-aanbod compleet en bieden gebruikers maximaal gemak in de keuken.

GROHE-spoelbakken in PVD: mooi design én uitstekende kwaliteit

Voor een premium keukenuitstraling en passend bij de SmartControl-serie biedt GROHE een selectie van onderbouw-spoelbakken in PVD die verkrijgbaar zijn in roestvrijstaal, "Brushed Cool Sunrise", "Brushed Hard Graphite" en "Brushed Warm Sunset”. Het innovatieve productieproces van de GROHE Colors Collectie levert niet alleen aantrekkelijke ontwerpen op, maar resulteert ook in de creatie van bijzonder duurzame oppervlakken. De technologie komt oorspronkelijk uit de ruimtevaarttechniek en heeft een nieuwe standaard gezet voor oppervlaktekwaliteit. Een oppervlak dat 3 keer harder is dan chroom en 10 keer beter bestand tegen krassen garandeert niet alleen een breed kleurenspectrum, maar zorgt er ook voor dat spoelbakken en kranen bestand zijn tegen de zwaarste eisen van het dagelijkse keukengebruik. Daarnaast maken ze de dagelijkse taken nog aangenamer: alle spoelbakken in PVD hebben ruime bakken van 20 centimeter diep, wat betekent dat er veel ruimte is om bijvoorbeeld grote pannen met gemak in schoon te maken. Bovendien beperkt de GROHE Whisper-technology het geluid tot een absoluut minimum.

Media & Download