Blue Red in One L in roestvrijstaal

Made For Belgian Water

Kleine veranderingen, grote impact: duurzaamheid ontmoet gebruiksgemak met watersysteem GROHE Blue

• Afgestemd op de behoeften van de klant van vandaag: GROHE Blue biedt de perfecte balans tussen comfort en duurzaamheid

• Verbetering van de keukenervaring: GROHE stelt keukenpartners in staat een opvallende oplossing te bieden waarmee hun klanten zich onderscheiden van de rest

• Made for your water: GROHE lanceert lokale activatie als onderdeel van een brede, aandachtverhogende 360° marketingcampagne

5 Oktober 2021 - Het wordt voor consumenten steeds belangrijker om duurzamere routines in hun dagelijks leven te integreren. Als gevolg hiervan zijn consumenten op zoek naar producten die hun hoge eisen aan gemak en kwaliteit verenigen met een schoon geweten ten aanzien van het milieu. Met zijn watersysteem Blue biedt GROHE, het toonaangevend wereldmerk voor complete badkamer- en keukenoplossingen, zijn partners een innovatieve oplossing die een duurzamere consumptie en een meer bewuste levensstijl ondersteunt: gekoeld en gefilterd plat, lichtbruisend of bruisend lokaal water direct uit de keukenkraan. Dankzij deze slimme functionaliteit is GROHE Blue tijd-, ruimte- en grondstofbesparend en biedt het tegelijkertijd de hoogste kwaliteitsnormen en perfecte smaak. Afgestemd op de eisen van moderne keukens, zullen keukenplanners een ongeëvenaard hoogtepunt aanbevelen dat elke 60 cm rond de gootsteen laat opvallen, terwijl het hun klanten in staat stelt om een echt verschil te maken naar een duurzamer waterverbruik.

Gemaakt voor moderne keukenervaringen

Ook in de keuken zijn consumenten op zoek naar producten die hen niet alleen helpen hun dagelijks leven comfortabeler en milieuvriendelijker te maken, maar die ook voldoen aan hun hoge eisen op het gebied van design en functionaliteit. Het watersysteem GROHE Blue voorziet professionele partners van een oplossing die op effectieve wijze het beste van alle werelden combineert: een tijdloze keukenkraan die met één druk op de knop plaatselijk kraanwater transformeert in gefilterd, gekoeld, plat, lichtbruisend of bruisend water, en tegelijkertijd plastic wegwerpflessen uit de keuken verbant. Glas per glas.

Het hart van het product is de koeler - uitgerust met een ultramoderne filtertechnologie, verwijdert deze alle onzuiverheden en zorgt zo voor een lekkere, schone waterkwaliteit. Zelfs koffie en thee zullen beter smaken - dankzij de GROHE Blue filtertechnologie kan elk aroma zich optimaal ontwikkelen.

Een innovatie met echte impact

Een recente studie over consumentengedrag in Europa toont aan dat meer dan een derde van de consumenten de voorkeur geeft aan merken die zich inzetten voor de bescherming van het milieu. Prioritair in het beslissingsproces is de weerspiegeling van de waarden en het doel van het merk, de kostprijs van het product komt op een derde plaats. Met GROHE Blue, die onlangs de Duitse Duurzaamheidsprijs Design 2021 wegkaapte, ondersteunt GROHE keukenverkopers bij het proactief vormgeven van deze trend, door zich te positioneren als thought-leaders op het gebied van duurzaamheid, educatieve consultaties aan te bieden met betrekking tot duurzaamheid en producten die de consument overtuigen door echte toegevoegde waarde.

De argumenten zijn eenvoudig: met een GROHE Blue watersysteem in hun keuken kunnen klanten actief transformeren naar een plasticflesvrij huishouden, wat ook een impact heeft op de CO2-voetafdruk - elke liter water van GROHE Blue creëert tot 61% minder CO2-uitstoot in vergelijking met gebotteld water. Een handig neveneffect: met GROHE Blue kunnen consumenten verder geld en ruimte besparen, want het kopen en opslaan van flessenwater behoort tot het verleden.

Bovendien is het watersysteem zelf een echte ruimtebespaarder: met zijn compacte ontwerp past de GROHE Blue Home koeler in elk standaard keukenkastje onder de spoelbak. Er is slechts 20 cm breedte nodig, waardoor er genoeg ruimte overblijft voor het afvoersysteem.

Lokale activatie – Made for your water

Om consumenten bewust te maken en te inspireren dat GROHE Blue de ideale match is voor lokaal kraanwater, lanceert ons wereldwijde merk een brede, aandachtverhogende 360°-marketingcampagne die een brede digitale campagne in België omvat op Facebook, Instagram en Youtube.

Media & Download