GROHE Leadspace Visual

GROHE X Review Keynote

LIXIL EMENA viert lancering van digitaal experience platform 'GROHE X'

• Succesvolle start: Meer dan 12.000 bezoekers verkenden GROHE’s brand hub op de eerste dag van de lancering en bijna 4.000 kijkers namen deel aan de 3 live events

• Impactvolle betrokkenheid bij duurzaamheid: Als een van de eerste sanitairmerken, stelde GROHE haar eerste Cradle to Cradle Certified® producten voor tijdens de eerste keynote

• De klant in het middelpunt: GROHE komt steeds meer tegemoet aan de behoeften van de consument met waardetoevoegende productinnovaties en diensten op maat

17 maart 2021 – ‘Discover what’s next’: Met dit hoofdthema lanceerde LIXIL EMENA gisteren met succes zijn digital experience hub GROHE X voor zijn merk GROHE. Het uitgebreide merkplatform biedt informatieve en inspirerende multimediacontent aan GROHE's professionele zakenpartners en consumenten. Afgestemd op de behoeften en interesses van de doelgroep wordt een op maat gemaakt programma aangeboden, met onder meer how-to video's, achtergrondartikelen en 360°-ruimten waarin bezoekers zich kunnen onderdompelen in de nieuwe producthighlights. Daarnaast zijn er videoformats zoals 'Een glas water met...', waarin verschillende GROHE-experts een kijkje achter de schermen van het wereldwijde merk geven, of 'Wow of the Week', waarin elke week een inspirerend project of onderwerp wordt gepresenteerd. Waar bezoekers van de hub de wereld van GROHE op eigen houtje kunnen verkennen, introduceert GROHE X ook nieuwe manieren van interactie: Zakenpartners kunnen het platform gebruiken om afspraken te maken met hun verkoopcontact en zo direct informatie uitwisselen over de laatste nieuwe innovaties.

"GROHE X is een mijlpaal in onze merkgeschiedenis. Het opent ongekende mogelijkheden om GROHE te ervaren en om onze producten en de zaken die ons drijven te ontdekken. Je kunt in contact komen met GROHE X waar je ook bent en wanneer je maar wilt. GROHE X brengt ons dichter bij elkaar in een tijd waarin we fysiek afstand moeten houden. De positieve feedback die ik van klanten over de hele wereld heb gekregen, heeft opnieuw bevestigd dat we acht maanden geleden de juiste beslissing hebben genomen. De digitale reis die we met GROHE X zijn begonnen, is nog maar net gestart. Het platform is er om te blijven en zal de komende maanden voortdurend evolueren. Mijn grootste dank gaat uit naar het team dat dit allemaal mogelijk heeft gemaakt terwijl ze op afstand werkten. Ik ben bijzonder trots op de moed en het leiderschap dat zij hebben getoond bij het transformeren van een idee in GROHE X," zegt Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA en Co-CEO GROHE AG.

Een nieuwe mijlpaal op weg naar duurzaamheid

Voor de lancering van GROHE X zijn er verschillende evenementformats zowel live als on demand voor genodigden op het platform, naast de vrij beschikbare redactionele content. Deze speciale GROHE X lanceringsweek begon met de première keynote, die het wereldmerk de kans gaf om nogmaals zijn status als duurzaamheidspionier in de sanitairindustrie te bewijzen: Het wereldmerk presenteerde zijn vier best verkopende producten als Cradle to Cradle Certified ® varianten. In tegenstelling tot het lineaire Take-Make-Waste model, staat Cradle to Cradle voor continue materiaalkringlopen: Een product wordt zo vervaardigd dat de onderdelen aan het einde van de levensduur kunnen worden gebruikt om nieuwe producten te maken. Om een certificering te behalen wordt een product beoordeeld op de volgende vijf categorieën: materiaalgezondheid, hergebruik van materiaal, hernieuwbare energie, waterrentmeesterschap en sociale rechtvaardigheid.

"Het behalen van de Cradle to Cradle-certificering op Gold-niveau is een enorme stap in onze inspanningen voor duurzaamheid. Ik ben er erg trots op dat wij een van de eerste merken in de sanitairbranche zijn die zich opnieuw duidelijk inzetten voor een duurzame transformatie en een nieuwe benchmark zetten. Aangezien de bouwsector goed is voor meer dan 50 procent van het wereldwijde materiaalverbruik, is het afstappen van een lineair model ten gunste van een circulaire economie essentieel om de exploitatie van natuurlijke hulpbronnen een halt toe te roepen. We moeten ons bedrijfsmodel transformeren naar een circulaire waardecreatie en producten aan het einde van hun leven gaan beschouwen als waardevolle materiaalbanken in plaats van nieuwe hulpbronnen te gebruiken", verklaart Thomas Fuhr, Leader Fittings LIXIL International en Co-CEO GROHE AG het belang van de circulaire aanpak binnen de duurzaamheidsstrategie van het merk.

De betekenis van het initiëren van een paradigmaverschuiving in de bouwindustrie en het centraal stellen van groene gebouwen op basis van Cradle to Cradle® ontwerpprincipes stond ook centraal in een paneldiscussie op dinsdagmiddag, toen Dr. Christine Lemaitre, CEO DGNB (German Sustainable Building Council), Dr.-Ing. Peter Mösle, Partner Drees & Sommer SE en Managing Director, EPEA GmbH en Thomas Fuhr bespraken hoe duurzame architectuur nu al en in de toekomst kan worden doordacht en geïmplementeerd.

Tijdens de keynote introduceerde GROHE ook het nieuwe "GROHE Installer Vocational Training and Education" (GIVE) programma dat de sociale dimensie van het duurzaamheidsengagement van het merk versterkt. GROHE werkt al samen met 26 instellingen die loodgietersopleidingen aanbieden in de hele EMENA-regio. Als onderdeel van het GIVE programma zal het merk loodgietersopleidingen ondersteunen bij het creëren van een state-of-the-art opleidingskader door het installeren van moderne opleidingsfaciliteiten en het leveren van lesmateriaal en ervaren technische trainers. Studenten zullen een door GROHE ontworpen specifieke producttraining volgen, waarvoor ze een internationaal erkend certificaat zullen ontvangen. Gezien het tekort aan geschoolde installateurs in de sanitairbranche is het belangrijker dan ooit om een aantrekkelijk opleidingsprogramma aan te bieden dat jonge mensen helpt de basis te leggen voor een welvarende toekomst.

Relevante innovaties voor de leefruimtes van morgen

Een ander bepalend thema van de keynote was de herwonnen klantgerichtheid. Deze focus op de verwachtingen en behoeften van de klant wordt niet alleen weerspiegeld op GROHE X of in de nieuwe commerciële aanpak van het merk, die een gedifferentieerde productportefeuille en speciale diensten op maat van doelgroepen biedt, maar is ook een leidend principe bij de ontwikkeling van nieuwe producten. Dit werd op indrukwekkende wijze onderstreept met de presentatie van de opnieuw gelanceerde bestseller GROHE Eurosmart . Met de vierde generatie van de kraan heeft het merk een van zijn kernproducten heruitgevonden, waardoor Eurosmart de meest veelzijdige lijn in het portfolio is geworden: Gebruikers kunnen nu kiezen voor een hybride kraan, die handmatige bediening en aanraakloze hygiëne combineert, of voor verschillende hendelvarianten zoals de lushendel, die het grijpen vereenvoudigt dankzij het uitgesneden midden, of de lange hendel waarmee gebruikers de kraan met de elleboog kunnen bedienen, waardoor het contact met oppervlakken wordt geminimaliseerd - ideaal voor dokterspraktijken.

"Wanneer we een nieuw product ontwerpen, is onze eerste vraag altijd : Voor wie ontwerpen we dit product? Mensgericht denken en een diep inzicht in de consument zijn de sleutel tot het ontwikkelen van zinvolle producten die het dagelijks leven van mensen over de hele wereld verbeteren en meerwaarde geven. Met onze producten willen we inspelen op veranderende consumentenbehoeften en maatschappelijke trends. Bij onze productontwikkeling laten wij ons leiden door drie belangrijke macrotrends: Urbanization, Gezondheid & Welzijn en Duurzaamheid. Het afgelopen jaar is bijvoorbeeld het idee van de badkamer als spa- of wellnessruimte in een stroomversnelling geraakt. Consumenten zijn op zoek naar badkamerproducten die hen helpen memorabele ervaringen te creëren en willen de badkamer omtoveren tot een ruimte waar ze goed kunnen zorgen voor hun lichaam, geest en ziel. Ons antwoord op deze trend is de nieuwe GROHE SPA collectie die we hebben samengesteld met de meest exclusieve producten uit ons portfolio om gebruikers te laten genieten van unieke momenten van gelukzaligheid," zegt Patrick Speck, Leader LIXIL Global Design, EMENA.

Welke trends geven vorm aan de manier waarop consumenten vandaag en morgen leven? Dit was het centrale discussiepunt in de tweede paneldiscussie van gisteren met Patrick Speck en trenddeskundige Oona Horx-Strathern, CEO van het gerenommeerde Zukunftsinstitut Horx.

GROHE zal de lancering van het platform de komende dagen vieren met verschillende event formats. In de toekomst zal GROHE X worden uitgebreid met hybride en mobiele merkervaringen in aanvulling op het digitale aanbod.

Media & Download