BE_GROHE Experience Center

GROHE Experience Center Zaventem

GROHE BeLux opent het GROHE Experience Center in Zaventem

Maandag 13 september 2021 — GROHE, 's werelds toonaangevend merk voor complete badkameroplossingen en keukeninrichtingen, is verheugd de opening van haar GROHE Experience Center in Zaventem aan te kondigen.

Dit unieke belevingscentrum maakt het klanten en consumenten mogelijk het GROHE universum live te beleven. Zo worden de intelligente en duurzame designoplossingen -en ontwerpen er dankzij verschillende thematische omgevingen overzichtelijk voorgesteld onder de noemer "Pure Freude an Wasser": het pure plezier van water.

Focus op personalisatie en de lokale identiteit

Een bezoek aan het GROHE Experience Center staat gelijk met een gepersonaliseerde ervaring, waarbij een GROHE-expert inzicht verschaft en vragen van de klant beantwoord. Ter plaatse kan het uitgebreide productassortiment bekeken, gevoeld en getest worden. De bezoeker komt hiermee ook in contact met de duurzame wereld van GROHE, producten en productieprocessen die op allerlei manieren bijdragen aan het verminderen van de ecologische voetafdruk. Zo heeft de bezoeker de mogelijkheid om een wastafelkraan en douche met waterbesparende technologie in werking te ervaren, en vast te stellen dat een laag waterverbruik met behoud van comfort hand in hand gaan.

Het Experience Center focust op de producten die relevant zijn voor de lokale BeLux markt. Door specifieke behoeften, smaken en wensen op het gebied van design, heeft elke regio een verschillend assortiment aan producten of ligt de nadruk op een categorie of productlijn anders. BeNeLux is bijvoorbeeld een echte markt voor thermostaten en luxe regendouches.

"De opzet van ons Experience Center is om klanten en consumenten te informeren, te motiveren en te inspireren. Als internationaal merk willen wij iedereen direct toegang geven tot onze producten en oplossingen. Een lokaal Experience Center zorgt ervoor dat wij in lijn met onze nieuwe commerciële strategie kunnen focussen op verschillende klantgroepen als consumenten en professionals in de BeNeLux. We kunnen ze beter bereiken en we kunnen inspelen op hun wensen en verwachtingen. Op deze manier zorgen we ervoor dat we niet enkel een oplossing op papier bieden, maar dat het daadwerkelijk gaat leven. Het is een plek waar we toegevoegde waarde kunnen leveren", aldus Stéphane Cassiman, Leader BELUX LIXIL EMENA.

Het merk richt zich op een breed publiek:
architecten - ontwerpers die stimulatie zoeken voor een nieuw project, installateurs, groothandelspartners die uitgenodigd worden voor trainingen en ook eindgebruikers die een oplossing zoeken voor een badkamer of een keuken.

"In ons Experience Center gaan we verder dan een klassieke showroombeleving. Bij het eerste contact, aan de receptie, wordt de klant direct ondergedompeld in het ritueel van water. Dankzij verschillende thematische omgevingen, die elk corresponderen met een bepaalde levensstijl en universum, ontdekt de klant onze technologie en ervaart hij de GROHE-kwaliteit door het GROHE-productassortiment zelf te testen”, aldus Etienne Meurant, Leader Wholesale Channel Belux, LIXIL EMENA.

Het Experience Center biedt ook onderdak aan een nieuw trainingscentrum voor het trainen van externe klanten als ook het eigen GROHE-personeel. De GROHE-trainers kunnen er de installateurs tot in de kleinste details informeren waardoor zij met groot gemak en vertrouwen de GROHE-producten kunnen installeren. Op die manier garandeert het merk om hun service naar een hoger niveau te tillen.

Media & Download