Thermostat

GROHE thermostaten

Volledige controle: het portfolio van GROHE-thermostaten maakt indruk, met z’n veilige temperatuurregeling en efficiënte, waterbesparende functies

• GROHTHERM 800 en 1000: De nieuwste generatie thermostaten verhoogt het douchecomfort

• Ergonomisch ontwerp voor het controleren van de temperatuur en de hoeveelheid water

• Consumenten willen gezinsvriendelijke productoplossingen: onderzoek toont aan dat 74% van de consumenten waarde hecht aan een douche die veilig is voor hen en de kinderen1

16 maart 2021 - De thermostaat is het hart van elke douche en regelt de waterstroom en de temperatuur. Het is daarom belangrijk de juiste thermostaat aan de klant aan te bieden. Met de nieuwste GROHTHERM-thermostaten kunnen installateurs en planners hun klanten extra veiligheid en douchecomfort bieden. De slimme CoolTouch-technologie in zowel de GROHTHERM 800 als 1000, voldoet namelijk aan de strenge eisen van de consument op het gebied van veiligheid: 74% van de consumenten is op zoek naar een douche met onderdelen die niet heet worden tijdens het douchen, om te voorkomen dat je je eraan verbrandt.2 De GROHTHERM 800 en 1000 bieden naast deze vernieuwende technologie ook andere multifunctionele functies en bovendien is de bediening van GROHE-thermostaten, dankzij de ergonomische ProGrip-handgrepen, nog handiger geworden. Uiteraard worden de hoge normen voor kwaliteit en design, die klanten verwachten van het wereldmerk GROHE, hierbij gewaarborgd.

Nauwkeurige bediening en vereenvoudigde installatie: de GROHTHERM 1000 Performance

Net als alle inbouwthermostaten in de GROHTHERM-serie is ook de GROHTHERM 1000 Performance eenvoudig te installeren. De geïntegreerde GROHE CoolTouch-technologie zorgt ervoor dat er een barrière van koud water wordt gevormd tussen het warme water en het oppervlak van de thermostaat. Het resultaat: een oppervlak dat nooit de temperatuur van het douchewater overschrijdt en dus een betrouwbare bescherming biedt tegen het verbranden van je handen. Bovendien is de GROHTHERM 1000 Performance voorzien van ergonomische ProGrip-handgrepen met een geribbelde structuur, waardoor het product gemakkelijk te gebruiken is, zelfs met ingezeepte handen.

Voor de moderne consument is efficiënt watergebruik een must: 59% van de consumenten wil een douche die een duurzame levensstijl ondersteunt.3 De GROHE EcoButton voorziet in deze behoefte door het waterverbruik tijdens het douchen met wel 50% te verminderen. Bovendien werkt deze waterbesparende functie ook wanneer de GROHTHERM 1000 voor het bad wordt geïnstalleerd, dankzij de geïntegreerde AquaDimmer Eco. Consumenten kunnen hiermee dus kostbaar water besparen wanneer ze de handdouche gebruiken, maar genieten van een volledige waterstroom wanneer ze de badkuip vullen. De GROHTHERM 1000 biedt een volledige prestatie, waardoor waterbesparing eenvoudig is zonder afbreuk te doen aan het douche- en badplezier!

Minimalistisch design met aantrekkelijke, ergonomische metalen handgrepen: de GROHTHERM 800 Cosmopolitan

De GROHTHERM 800 Cosmopolitan voldoet aan de voorkeur voor een compacte thermostaat en hanteert daarnaast de hoogste normen op het gebied van kwaliteit, technologie en design. Net als de Performance-serie is de Cosmopolitan-serie ook eenvoudig te installeren. Het slanke, cilindervormige ontwerp van de thermostaat voldoet aan alle eisen van een chique, modern badkamerdesign. De solide metalen handgrepen van de nieuwe GROHTHERM 800 Cosmopolitan bekrachtigen het slanke design en zijn eenvoudig te reinigen. Ook veiligheid en ergonomisch gebruiksgemak worden gegarandeerd bij de GROHTHERM 800 Cosmopolitan dankzij de geïntegreerde 'Ergorim': een geribbelde rand aan de achterkant van de handgrepen voor een stevige grip, zelfs met natte of ingezeepte handen. Bovendien vermindert de GROHTHERM 800 Cosmopolitan het waterverbruik tot 50%, dankzij de GROHE EcoJoy-technologie, zonder in te leveren op doucheprestaties.

Nauwkeurige temperatuurregeling

Voor ultiem douchegemak en - veiligheid zijn de GROHTHERM 1000 Performance en de GROHTHERM 800 Cosmopolitan uitgerust met de GROHE TurboStat-technologie. Deze functie zorgt ervoor dat de thermostaten snel en nauwkeurig reageren op plotselinge veranderingen in waterdruk en -temperatuur, en zo de watertemperatuur constant houden tijdens het douchen. De GROHE 38°C SafeStop Button voorkomt dat de temperatuur onbedoeld verhoogd en te heet wordt, terwijl de optionele SafeStop Plus de maximale watertemperatuur zelfs kan beperken tot 43°C, dat vooral in huishoudens met kinderen voor extra veiligheid zorgt. De nieuwe serie is bovendien ook verkrijgbaar als doucheset in combinatie met de GROHE Tempesta-handdouche met twee straaldouches naar keuze, met een 600 of 900 mm doucheglijstang.

Media & Download