GROHE SPA_New Allure_bathroom

GROHE SPA Collection

Holistische waterervaringen voor alle zintuigen: de nieuwe GROHE SPA-collectie

• Een persoonlijk toevluchtsoord thuis: exclusieve GROHE SPA-collectie wordt in september 2021 gelanceerd

• Unieke badkamers: GROHE SPA geeft vorm aan memorabele ruimtes die opvallen

• Vooruitstrevend design en technologische precisie vinden elkaar, van GROHE Allure tot plafonddouche-mogelijkheden en "Body Sprays"

16 maart 2021 – Omdat de buitenwereld soms zo hectisch is, zijn consumenten op zoek naar waardevolle me-time om lichaam en geest te ontspannen. Het bewustzijn voor eigen welzijn en gezondheid is nog nooit zo groot geweest. Thuis is de badkamer vaak een centrale plaats om een moment van rust te in te lassen. Daarom is het belangrijk om de juiste producten te leveren die aan de hoge eisen van klanten voldoen en hen zo helpen een persoonlijk toevluchtsoord te creëren.

GROHE, een toonaangevend wereldmerk voor complete badkamer- en keukenoplossingen, lanceert in september 2021 GROHE SPA: toegepaste kwaliteiteitsproducten ontwikkeld als antwoord op deze groeiende gezondheids- en wellnesstrend. Het hoofddoel is om unieke waterervaringen te creëren voor alle vijf de zintuigen. Of je nu een spa-landschap ontwerpt voor een resort of een privé-badkamer, GROHE SPA biedt de vrijheid om de ruimte af te stemmen op de behoeften van je klanten. Vooruitstrevende ontwerpen en zorgvuldig uitgekozen materialen, afwerkingen en kleuren in combinatie met high-end technologie zullen in elk badkamerproject opvallen.

"Met GROHE SPA vieren we de kracht van water en maken we onze passie voor dit kostbare element tastbaar in elk detail. Deze exclusieve lijn is speciaal ontworpen voor architecten en ontwerpers die de badkamer van hun klanten willen omtoveren tot een holistische thuisoase die alle zintuigen prikkelt. GROHE SPA komt zo zijn belofte van 'gezondheid door water' na. De collectie creëert opvallende waterervaringen die consumenten in staat stellen lichaam en geest op te laden en momenten van gelukzaligheid te vinden. Het unieke karakter van de collectie wordt onderstreept door de vooruitstrevende designs die het mogelijk maken om badkamers met gedurfde statements te creëren. Tegelijkertijd stelt een palet van zorgvuldig samengestelde kleuren en afwerkingen architecten en designers in staat een persoonlijke touch toe te voegen," zegt Patrick Speck, Leader LIXIL Global Design, EMENA.

Luxe en raffinement voor de badkamer met de heruitvinding van GROHE Allure

De populaire GROHE Allure-kranenserie is vernieuwd en maakt nu deel uit van de nieuwe GROHE SPA-collectie. De elegante kraan is een echt designstatement en wordt gekenmerkt door een fascinerend, minimalistisch en buitengewoon slank ontwerp. Nu nog aantrekkelijker door een meer organische algehele esthetiek. De kraan combineert de modernste watertechnologie met Duits vakmanschap en overtuigt met een bijzonder pluspunt: dankzij de duidelijke, haptische feedback biedt de precisiebediening van de driegats wastafelmengkraan een unieke tactiele ervaring en verbetert ze de interactie.

De nieuwe GROHE Allure biedt architecten en designers de mogelijkheid om een perfect harmonieuze badkamerervaring te creëren volgens de persoonlijke smaak van hun klanten. De veelzijdige serie omvat ook vloergemonteerde kranen en watervaluitlopen voor de badkuip, zo krijg je een holistisch badkamerdesign. Voor smaakvolle accenten in de badkamer biedt de Allure-lijn keuze uit verschillende kleuren en afwerkingen: “Chrome”, “Brushed Cool Sunrise”, “Brushed Warm Sunset”, en “Hard Graphite” - allen ook perfect passend bij de GROHE Allure-accessoires.

Een douche-ervaring op maat voor je persoonlijke thuis-wellness

De nieuwe GROHE SPA- collectie wordt aangevuld met twee aanpasbare douche-accenten die inspelen op individuele douchegewoonten en puur waterplezier mogelijk maken. GROHE SPA plafonddouche-modules brengen de sensatie van een prachtige waterval naar je eigen badkamer. Dankzij deze modulaire douche-oplossing kan je verschillende straalsoorten kiezen en combineren. Daarnaast zijn er geen grenzen aan creativiteit, want je geniet van volledige flexibiliteit bij het ontwerpen van je eigen plafonddouche, perfect afgestemd op jouw behoeften. Het extra slanke ontwerp van de modules past bij ronde en vierkante ontwerpen en onderstreept de minimalistische, maar geraffineerde uitstraling.

GROHE SPA Body Sprays maken het nieuwe assortiment compleet en upgraden de dagelijkse doucheroutine met een heerlijke watermassage. De bediening is intuïtief en verloopt via pop-up activering. Wanneer je de kraan start, springen de bodysprays uit de afdekplaat zodat je eenvoudig kan wisselen tussen de “Rain” en “Active Jet”-spray. Als je het water stopt verdwijnen de bodysprays opnieuw volledig in de afdekplaat, een erg handig design dus voor extra ruimte in de douche.

Volledige keuzevrijheid is daarbij gegarandeerd met ronde en vierkante designs, verkrijgbaar in verschillende GROHE-kleuren die passen bij de stijl van je badkamer. Dankzij de waterbesparende EcoJoy-technologie maken de nieuwe Body Sprays bovendien eco-bewust watergebruik mogelijk. Zo combineert GROHE SPA verantwoordelijkheid op vlak van waterverbruik succesvol met ultiem doucheplezier.

Media & Download