Phantom Black

Consumenten als makers

Consumenten als makers: individuele badkamerontwerpen dankzij GROHE’s kleurenpalet

• GROHE klanten kunnen kiezen uit een breed scala aan kleuren en afwerkingen om een badkamer op maat te creëren

• Innovatieve coating en Physical Vapour Deposition (PVD) technologieën bieden een lange levensduur

• Gecoördineerd badkamerconcept mogelijk dankzij bijpassende kleuropties in alle productcategorieën

De wereld is divers en onze behoeften op het gebied van onze leefomgeving zijn dat ook. Vooral de badkamer is een zeer persoonlijke ruimte waar we tijd voor onszelf nemen en ons overgeven aan zelfzorg. In deze "ik-ruimte" willen we onze eigen persoonlijkheid weerspiegelen. Het verlangen om onze individualiteit uit te drukken in ons huis wordt bovendien versterkt door sociale media. Hier worden we elke dag omringd door interieurinspiraties die ons aanzetten om ook het kleurenschema in onze eigen badkamer op te frissen. Maar in het geval van armaturen zoals kranen, spelen tijdloosheid en kwaliteit een grote rol bij de kleurkeuze.

"We merken dat consumenten steeds bewuster worden met betrekking tot design. Ze zijn op zoek naar badkameroplossingen die niet alleen aan hun behoeften voldoen wat betreft gemak en functionaliteit, maar waarmee ze ook een designstatement kunnen maken. En dit moet precies worden aangepast aan hun persoonlijke smaak. Met onze GROHE Colors Collection, en de nieuwste kleuren Matte Black en Phantom Black, geven we consumenten en professionals een samengesteld palet om hun creativiteit op los te laten. Tegelijkertijd kunnen ze er zeker van zijn dat ze lang van hun badkamer kunnen genieten dankzij de klassieke kleurkeuze en oppervlaktekwaliteit", zegt Benjamin Kraus, Leader, Categories, LIXIL EMENA.

Langdurige keuzevrijheid: GROHE Colors Collectie

Kranen zijn een van de meest gebruikte producten in huis. Daarom besteedt GROHE, een wereldwijd toonaangevend merk voor complete badkameroplossingen en keukenarmaturen, extra veel aandacht aan de duurzaamheid van haar oppervlakken, om ervoor te zorgen dat deze de tand des tijds doorstaan.

Voor de duurzame, mooie en toch klassieke producten in kleuren die variëren van SuperSteel, via Cool Sunrise tot Warm Sunset en Hard Graphite, vertrouwt GROHE op een technologie die afkomstig is uit de ruimtevaartindustrie: Physical Vapour Deposition (PVD). Tijdens de eerste stap, de voorbehandeling, worden de onderdelen zorgvuldig gereinigd en hittebehandeld in een oven waar de kunststof onderdelen een ontgassingsproces ondergaan. Tijdens de tweede stap wordt de PVD-coating aangebracht. Dit proces vindt plaats in een hoogvacuümomgeving en bestaat zelf uit drie stappen: eerst wordt het substraat opnieuw gereinigd, dan wordt de basislaag aangebracht, gevolgd door de laklaag.

PVD resulteert in afwerkingen die drie keer harder en tien keer krasbestendiger zijn dan gegalvaniseerde afwerkingen. Dankzij dit proces kan GROHE ook een breder scala aan kleuren leveren.

De elegantste non-kleur van allemaal: mat zwart

Als een perfect contrast met het glanzend-witte en chromen badkamerconcept creëert een matzwarte afwerking een verfijnd, evenwichtig totaalbeeld. GROHE biedt de nieuwe go-to kleur in twee varianten:

Als onderdeel van het GROHE QuickFix portfolio zijn matzwarte producten de ideale economische keuze voor dagelijks gebruik thuis en kunnen zelfs door doe-het-zelvers worden geïnstalleerd. Dankzij de duurzame GROHE Powder Coating technologie, overtuigt Matzwart met een geavanceerde weerstand tegen corrosie, vervagen en krassen.

Phantom Black is de meer geavanceerde optie, ondersteund door het GROHE Professional submerk. Dankzij een lak-coating techniek, zijn alle GROHE Phantom Black producten duurzamer en beter bestand tegen corrosie, verbleken en krassen dan Matzwarte varianten behandeld met poedercoating. Bovendien is Phantom Black beter bestand tegen zichtbare vingerafdrukken. Ze hoeven dus minder vaak te worden schoongemaakt en zijn gemakkelijk te onderhouden - ook perfect voor horeca-omgevingen.

De GROHE Colors Collection, evenals de nieuwe Matte Black en Phantom Black, zijn beschikbaar in alle badkamercategorieën, inclusief kranen, douches, thermostaten, spoelplaten (ook beschikbaar als glanzend zwarte varianten) en accessoires, om een gecoördineerd ontwerpconcept te garanderen dat lang meegaat.

Media & Download